در مطلب قبل گذشت که طب سنتی و اسلامی علاوه بر جسم به روح انسان نیز توجه دارد و همچنین در جسم و روح انسان اثرات مثبت بسیاری می گذارد و در طب سنتی اسلامی با برطرف کردن علت آن درمان می کند نه چیز دیگری و همچنین در ادامه می خوانیم...::

 

 

د . برخورداری از داروهای طبیعی در دسترس و ارزان

بی شک ، انسان موجودی طبیعی و برخاسته از طبیعت و تغذیه کننده از آن است و دارو و درمان های طبیعی نیز به مراتب با ساختار جسمی او سازگارتر است . اساس طب سنتی اسلامی نیز بر استفاده از طبیعت است و برای تبدیل مواد طبیعی به دارو ، دخل و تصرف زیادی در آنها نمی کند ؛ ولی در طب جدید ، به گونه ای افراطی از داروهای مصنوعی و شیمیایی گران قیمت استفاده می شود . بر اساس طب نبوی ، خدای حکیم برای هر دردی ، داروی خاصی هم در طبیعت آفریده است . حضرت رسول ﷺ فرمود : « ان الله تبارک و تعالی لم ینزل داء إلا وقد أنزل له دواء ؛ احدای والا دردی فی ونفرستاده جز این که دوانی هم برایش نازل کرده است » .

 

بنابراین ، یکی از راه های کشف حقایق جهان و انسان ، وحی الاهی و الهامات غیبی به پیامبران و امامان است است و انسان می تواند با استفاده از وحی آسمانی و راهنمایی انبیا و اولیای الاهی از داروها و درمان های طبیعی بهره مند گردد . همچنین می توان از نظام حکیمانه هستی در این راستا بهره برد ، زیرا حیوانات ، هنگام بیمار شدن ، با غریزه خود که از جانب خدای والا به آنها داده شده است ، از داروهای طبیعی استفاده و بیماری خود را درمان میکنند . براین اساس ، طب سنتی اسلامی ، راه درمان بعضی از بیماری ها و خواص پاره ای از گیاهان را از حیوانات آموخته است . آری ! داروهای طب سنتی اسلامی در همه جا و به آسانی و ارزان یافت می شود ؛ اما داروهای شیمیایی ، گرانبها و در دست دشمنان جوامع اسلامی است و آنان می توانند دیگر جوامع را از داشتن این داروها ، منع کنند . همچنین با استفاده از روش های درمانی طب سنتی اسلامی ، می توان هزینه های میلیونی برای جراحی های سنگین را نیز بسیار کاهش داد و بیماری را به درستی درمان کرد ؛ لیکن هزینه های داروهای شیمیایی و روش های درمانی طب مدرن . بسیار گزاف و سنگین است . طبق برخی گزارش های مسئولان ، در کشور ، سالانه بیش از چهار میلیارد دلار ( به غیر از تجهیزات دندان پزشکی ) برای داروهای شیمیایی هزینه می شود و بیش از ۹۰ درصد سود این معاملات به جیب شرکت های صهیونیستی می رود ، در حالی که با طب سنتی اسلامی می توان با گیاهان و میوه ها و نعمت های ارزان و در دسترس خدای والا ، بسیاری از بیماری ها را درمان کرد . دکتر « ادوارد » رئیس بخش میکروب شناسی بیمارستان دانشگاه « جورج تاون » و دکتر « ونسان گاراگزی » مدیر بخش بیماریهای عفونی این بیمارستان تحقیق در مورد گیاه « سیر » انجام دادند . آنان عصاره سیر را بر روی باکتری های بیماری زا در ظرف های آزمایشگاه ریختند و مشاهده کردند که بوی تند سیر ، به سرعت باکتری ها را از بین برد و عصاره سیر به محض تماس با باکتری های بیماری زا ، آنها را به گونه ای نابود کرد که گویا در محلول کشت حل شده اند . این دو پزشک در مکتب پزشکی جدید ، درس خوانده بودند و عادت داشتند که فقط به آثار داروهای شیمیایی مصنوعی اعتماد داشته باشند و به آنها تکیه کنند ، از این رو مشاهده آثار شفابخش و میکروب کش مواد غذایی معمولی طبیعی همچون سیر برای آنها تعجب انگیز و لذت بخش بود .¹

بی شک ، اینگونه آثار شفابخش به سیر و مانند آن منحصر نیست و در تمام سبزی ها و میوه ها و دانه ها ، این آثار مفید وجود دارد و به آسانی هم در دسترس بشر است . گفتنی است که در طب سنتی اسلامی ، هیچ گونه دخالتی در فرآیند تولید گیاهان طبیعی وجود ندارد ؛ ولی در طب کلاسیک ، در کاشت گیاهان ، دستکاری های ژنتیکی ایجاد می شود ، تا جایی که اعتراض خود غربی ها را نیز برانگیخته است . آنان بذرهای مهم را به لحاظ ژنتیکی دستکاری کرده اند ، به گونه ای که بیشتر از یک بار ، سبز نمی شوند . آقای « هنری کیسینجر » از سیاستمداران معروف آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده آمریکا مدعی است که با این کار ، کشاورزی ایران را نابود کرده است . هر چه زمان می گذرد ، عمق خیانت های آنان بیشتر روشن می شود . امروزه میلیون ها هکتار از زمین های کشاورزی کشور ، آلوده شده است ، زیرا در هر هکتار ، به جای ۱۲۰ کیلو کود شیمیایی ، ۴۰۰ کیلوکود استفاده و تمامی آن جذب گیاهان می شود درنتیجه ، هندوانه و خیار و پیاز کاشته شده در این زمین ها ، دارای مقادیر بسیاری ست در زمره آلوده ترین محصولات هستند .

 

هـ . بی عارضه بودن دارو های گیاهی و طبیعی

طب سنتی اسلامی مصرف داروهای گیاهی تأکید دارد . این گونه داروها ، محصولاتی طبیعی هستند و با مدت زمان تأثیر پذیری اعضای بدن ( که جزئی دیگر از طبیعت هستند ) هماهنگی کامل دارند . همچنین استفاده از آنها به دلیل همین معتدل بودن سرعت تأثیرشان ، خطرناک و حساس نیستند و اشتباه در مقدار مصرف آنها نیز عوارض و آسیب های مهمی ایجاد نمی کند ؛ اما داروهای شیمیایی توصیه شده در طب مدرن ، عوارض بسیار خطرناکی دارند . طبق برخی گزارش ها ، سالیانه میلیون ها نفر به سبب عوارض جانبی داروهای شیمیایی در بیمارستان های دنیا بستری می شوند و بسیاری از آنها به علت اثرات متقابل میان دو یا چند دارو بیمار شده اند . امروزه مسئله تداخل دارویی از عوارض مهم بسیاری از داروهای شیمیایی است ؛ برخی داروهای شیمیایی برای یک بیماری تجویز می شوند و همزمان که برای بیماری دیگر فرد . نوع متفاوتی از دارو تجویز شود ؛ لیکن بیمار نمی تواند همزمان از هر دو نوع دارو استفاده کند ، زیرا موارض متضاد دارند حالی که در داروهای گیاهی مصلحی وجود دارد که عوارض گیاه را برطرف می کند.

 

 

این مطلب ادامه دارد....